[analyse_image type=”featured” src=”https://newss.ro/wp-content/uploads/2026/10/banner_etoll.jpg”]
De astăzi, utilizatorii reţelei de drumuri naţionale vor achita rovinieta şi tariful TollRo (inclusiv tichetul de rută) numai prin canalele oficiale ale noului Sistem de Tarifare Rutieră Electronică.
Practic, vor fi două tipuri de taxare a autovehiculelor care vor circula pe rețeaua națională, și anume: taxarea în regim de rovinietă pentru autoturisme, pentru autovehiculele de marfă până în 3,5 tone, pentru microbuze, autobuze și autocare, iar pentru autovehiculele de marfă peste 3,5 tone se va trece pe noul sistem TollRo. Ambele categorii vor fi plătite în funcție de norma de poluare.
Dacă pentru un autoturism EURO 6 se vor plăti 50 de euro pe an rovinieta, pentru un autoturism electric sa va plăti cu 10% mai puțin, adică 45 de euro, pentru un autoturism EURO 5 și EURO 4 se vor plăti 50 de euro, la care se vor adăuga 15%, iar pentru un autoturism EURO 3, EURO 2 sau non-EURO se vor plăti 50 de euro, plus 30%, însemnând norma de poluare.
La TollRo se vor plăti în funcție de categoria de drum sau în funcție de norma de poluare și în funcție de tonaj și de distanța parcursă, se vor plăti diferențiat. Practic, tariful minim va fi 0,17 lei, iar tariful maxim va fi 0,62 lei pe tonă-kilometru, în funcție de norma de poluare și de categoria de drum pe care se va deplasa acel camion.
Rovinieta pentru categoriile la care se menține plata prin rovinietă va merge practic până la expirarea rovinietei anterioare cumpărate, iar la rovinieta pentru camioane aceasta se anulează efectiv de astăzi, și se va trece pe această nouă taxă pe Toll, iar șoferii pot solicita returnarea cuantumului rovinietei pe perioada rămasă. Dacă au circulat, de exemplu, o lună cu rovinieta și mai au încă 11 luni, pot solicita plata pe lunile rămase.
Odată cu intrarea Toll-ului, adică, a acestui nou tip de taxă, s-a renunțat la taxele de pod, inclusiv la taxa de pod de la Giurgiu.
De astăzi, utilizatorii reţelei de drumuri naţionale vor achita rovinieta şi tariful TollRo (inclusiv tichetul de rută) numai prin canalele oficiale ale noului Sistem de Tarifare Rutieră Electronică.
Practic, vor fi două tipuri de taxare a autovehiculelor care vor circula pe rețeaua națională, și anume: taxarea în regim de rovinietă pentru autoturisme, pentru autovehiculele de marfă până în 3,5 tone, pentru microbuze, autobuze și autocare, iar pentru autovehiculele de marfă peste 3,5 tone se va trece pe noul sistem TollRo. Ambele categorii vor fi plătite în funcție de norma de poluare.
Dacă pentru un autoturism EURO 6 se vor plăti 50 de euro pe an rovinieta, pentru un autoturism electric sa va plăti cu 10% mai puțin, adică 45 de euro, pentru un autoturism EURO 5 și EURO 4 se vor plăti 50 de euro, la care se vor adăuga 15%, iar pentru un autoturism EURO 3, EURO 2 sau non-EURO se vor plăti 50 de euro, plus 30%, însemnând norma de poluare.
La TollRo se vor plăti în funcție de categoria de drum sau în funcție de norma de poluare și în funcție de tonaj și de distanța parcursă, se vor plăti diferențiat. Practic, tariful minim va fi 0,17 lei, iar tariful maxim va fi 0,62 lei pe tonă-kilometru, în funcție de norma de poluare și de categoria de drum pe care se va deplasa acel camion.
Rovinieta pentru categoriile la care se menține plata prin rovinietă va merge practic până la expirarea rovinietei anterioare cumpărate, iar la rovinieta pentru camioane aceasta se anulează efectiv de astăzi, și se va trece pe această nouă taxă pe Toll, iar șoferii pot solicita returnarea cuantumului rovinietei pe perioada rămasă. Dacă au circulat, de exemplu, o lună cu rovinieta și mai au încă 11 luni, pot solicita plata pe lunile rămase.
Odată cu intrarea Toll-ului, adică, a acestui nou tip de taxă, s-a renunțat la taxele de pod, inclusiv la taxa de pod de la Giurgiu.
[analyse_source url=”https://newss.ro/2026/10/01/de-astazi-un-nou-sistem-de-tarifare-rutiera/”]
