[analyse_image type=”featured” src=”https://blitz24.ro/wp-content/uploads/2023/07/plic-cu-bani.jpg”]
Guvernul a stabilit ca salariul minim să crească de la 1 iulie, însă din această creștere va beneficia doar Statul român, care va colecta mai mulți bani, din taxele și impozitele pe care le plătesc angajatorii.
Valoarea brută a acestuia va crește de la 4.050 lei la 4.325 de lei, ceea ce înseamnă o majorare de 275 de lei.
Concret, creșterea nu va fi una semnificativă, iar angajaților le vor intra în buzunare un plus de 119 lei.
Statul însă va fi cel care va câștiga mai mult din impozite şi contribuţii mai mari plătite de angajatori.
CITEȘTE ȘI Începând de luni județul Buzău va avea un nou subprefect
Din luna iulie 2026, tariful orar va fi de aproape 26 de lei/oră pentru un program complet de lucru de 166 ore, în medie, pe lună. Majorarea reprezintă o creştere de 6,8%, ceea ce în valoare absolută înseamnă 275 de lei în sumă brută.
În valoare netă, salariul va fi de 2.699 lei , cu deducerea de 200 lei, majorarea netă fiind de 125 lei.
La stabilirea salariului minim au fost luate în calcul reducerea numărului persoanelor salariate aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, precum și factori de ordin economic, productivitatea muncii, creșterea economică, creșterea câștigului mediu și interesul de a menține un nivel ridicat de ocupare a forței de muncă
În România, beneficiază în prezent de salariul de bază minim brut garantat în plată un număr de 831 de mii de salariaţi, dar de majorarea salariului de bază minim brut pe ţară vor beneficia aproape 1,8 milioane de salariaţi.
[analyse_source url=”https://blitz24.ro/national/doar-statul-va-castiga-din-viitoarea-crestere-a-salariului-minim-programata-pentru-1-iulie/”]