Primăria Timișoara reia încasarea taxelor și impozitelor locale din 19 ianuarie

AcasăActualitatePrimăria Timișoara reia încasarea taxelor și impozitelor locale din 19 ianuarie

Primăria Timișoara reia încasarea taxelor și impozitelor locale din 19 ianuarie

DISTRIBUIȚI

Primăria Timișoara va relua încasarea taxelor și impozitelor locale începând cu data de 19 ianuarie, atât la ghișee, cât și prin intermediul platformelor online. Până atunci, sistemul informatic al Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara este actualizat ca urmare a modificărilor introduse prin legislația națională, pentru a asigura calculul corect al obligațiilor fiscale.

Începând cu acest an, valoarea impozabilă în lei pe metru pătrat a fost majorată de la 1.490 lei la 2.667 lei, iar reducerile acordate în funcție de vechimea imobilelor nu se mai aplică. Până în 2025 inclusiv, aceste bonificații erau de 10%, 30% sau 50%. Municipalitatea a menținut însă cota de impozitare la nivelul anului trecut, respectiv 0,1%. Astfel, pentru un apartament de 55 de metri pătrați, situat în zona A, impozitul anual datorat în 2026 este de 515 lei, față de 248 de lei în 2025 pentru un imobil care beneficia de o reducere de 10% sau 193 de lei pentru unul cu o reducere de 30%.

Pentru mijloacele de transport, formula de calcul a fost modificată prin introducerea normei de poluare, alături de capacitatea cilindrică a motorului. În cazul unui autoturism cu o capacitate de 1.598 cmc, impozitul anual este estimat la aproximativ 230 de lei pentru vehiculele cu norme de poluare Euro 0–3 și la circa 200 de lei pentru cele cu norma Euro 6. Autoturismele hibride cu emisii de peste 50 g CO₂/km vor avea un impozit anual de aproximativ 200 de lei, în timp ce pentru vehiculele electrice este stabilit un impozit de 40 de lei pe an.

În ceea ce privește clădirile nerezidențiale, Primăria Timișoara va aplica în 2026 o cotă de impozitare de 1,5%, în scădere față de 1,7% în anul precedent. Decizia a fost luată în urma negocierilor dintre partidele reprezentate în Consiliul Local, încă de anul trecut. Spre exemplu, pentru o clădire cu o valoare impozabilă de aproximativ 29 de milioane de lei, impozitul anual datorat de persoanele juridice scade de la circa 490.000 de lei în 2025 la aproximativ 433.000 de lei în 2026.

Municipalitatea va acorda și în 2026 scutiri de taxe proprietarilor care investesc în reabilitarea clădirilor istorice, precum și organizațiilor neguvernamentale care furnizează servicii sociale. Totodată, contribuabilii care achită integral obligațiile fiscale până la 31 martie vor beneficia de o bonificație de 10%.

Până la reluarea completă a activității de încasare, programată pentru 19 ianuarie 2026, Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara va funcționa într-un regim adaptat. Compartimentul Consiliere Cetățeni și Registratură va prelua declarații fiscale pentru clădiri și terenuri, atât la sediul din strada Aristide Demetriade nr. 1, cât și prin e-mail, la adresa [email protected]. În această perioadă, Compartimentul Încasări Bugetare va încasa amenzi și taxe fără debitare, inclusiv taxele pentru eliberarea cărții de identitate, taxele pentru utilizarea temporară a domeniului public și taxele judiciare de timbru. De asemenea, vor fi eliberate certificate de atestare fiscală doar în situațiile care nu necesită prelucrarea informatică a datelor patrimoniale.

 

Comentarii

comentarii

Source URL: https://www.ziuadevest.ro/primaria-timisoara-reia-incasarea-taxelor-si-impozitelor-locale-din-19-ianuarie/


Analyse


Post not analysed yet. Do the magic.